Hur kan vi hjälpa dig?

Hitta svar eller ställ en fråga

Vanliga frågor

  • Hur gör jag en extra amortering?

    Gör en inbetalning till plusgironummer 55 10 26-8.

    I meddelandefältet anger du ditt lånenummer samt texten ”extra amortering” som meddelande.

  • Kan jag samla mina lån hos er?

    Ja, du kan enkelt samla dina lån och krediter hos oss. På så sätt har du möjlighet att komma ner i månadskostnad.

    Läs mer om att samla dina lån

    Har du ett lån hos oss? Om du har ett lån hos oss och andra kreditgivare på Ikano Bank är du välkommen att ringa 0476 – 88 000 så hjälper vi dig om du vill samla dina lån.

  • Kan jag ta ett billån även om bilaffären inte är helt spikad?

    Du kan absolut ansöka om billån innan affären är i hamn och gör hellre det i god tid. Blir affären sedan inte av kan ni alltid lösa lånet eller behålla pengarna tills ni hittar en bil att köpa.

  • Kan jag höja mitt befintliga privatlån?

    Ja, det går. Om du redan har ett privatlån hos oss och behöver låna mer kan du enkelt ansöka om det här på hemsidan.

    • Gör en ny, helt vanlig låneansökan.
    • Fyll i dina uppgifter och ansök om det belopp du vill höja ditt lån med.
    • Beviljas din ansökan får du ange lånenumret för ditt befintliga lån.
    • När du signerat betalar vi ut det nya lånet till dig och bakar ihop det med ditt gamla lån.

    När allt är klart kommer du att ha ett nytt lån på totalbeloppet, räntan på ditt lån kan därför komma att ändras.

    Ansök om att höja ditt privatlån

  • Var hittar jag årsbesked för 2017?

    Du hittar ditt årsbesked när du är inloggad. Under översikt kan du välja årsbesked.

  • Kan jag använda mitt nuvarande BankID hos er?

    Ja, om du har Mobilt BankID eller BankID på fil så kan du använda detta för att logga in på ikanobank.se.

  • Måste jag meddela er om jag byter adress?

    Du behöver inte meddela oss om du flyttar och byter folkbokföringsadress. De uppgifterna får vi in automatiskt.

  • Kan jag flytta alla mina konton till er?

    I dagsläget erbjuder vi inte helhetslösningar som din traditionella bank gör. Du kan välja att samla det mesta hos oss, men vi har inte lönekonton. Vi har som krav att man behåller sitt lönekonto på sin vanliga bank om man ska bli kund på Ikano Bank med sitt sparande. Vi erbjuder även bolån, billån och vanliga banklån, men du kan inte ha ditt konto hos oss som du har ett bankkort kopplat till och kan betala räkningar via.

Chatt

Har du frågor om våra produkter och tjänster kan du få hjälp av vår kundservice på Facebook.

Ikano Bank på Facebook
Svarstid inom någon minut, vardagar 09:00 - 17:00.

 

Mejl

Är du redan kund? Frågor om privata bankärenden kräver identifiering med BankID. Ring oss istället för att vi ska kunna hjälpa dig.

Skicka meddelande
Svarstid upp till tre bankdagar.

Inloggningsalternativ

Internetbanken

Mobilt BankID

BankID

Varför kan jag inte logga in med pinkod?

Ikano Kort

Logga in Ikano Kort

Välj om du vill skriva under med Mobilt BankID eller BankID på datorn

Läs igenom

Vi förstår att du bara vill bli klar, men du måste läsa följande dokument innan du kan skriva under din ansökan.
OBS. Öppnas i nytt fönster

Skriv under

Öppna BankID appen i din mobil eller surfplatta och knappa in din kod

Nu har du skrivit under!

    Vi behöver din medsökandes underskrift

    Välj hur du vill skriva under.

    Håll sökorden enkla. Du kan använd flera ord för att förfina din sökning.

    Om du inte hittar det du söker kan du prova att skriva nya sökord i sökfältet.