Just nu är det många som vill komma i kontakt med oss via telefon. Kötiden kan därför vara något längre. Tillsammans arbetar vi för att besvara ditt samtal så snabbt vi kan.

Hej, hur kan vi hjälpa dig?

Vanliga ärenden

Logga in och gör en hel del själv

Vanliga frågor och svar

  • Hur gör jag en extra amortering?

    Gör en inbetalning till plusgironummer 55 10 26-8.

    I meddelandefältet anger du ditt lånenummer samt texten ”extra amortering” som meddelande. Ditt lånenummer finner du på ditt Skuldebrev eller om du loggar in med ett BankID i Internetbanken.

  • Kan jag samla mina lån hos er?

    Ja, du kan enkelt samla dina lån och krediter hos oss. På så sätt har du möjlighet att komma ner i månadskostnad.

    Läs mer om att samla dina lån

    Om du redan har ett lån hos oss idag och vill samla andra lån- och krediter är du välkommen att ringa vår Kundservice på 0476 – 88 000 så hjälper vi dig att samla allt till ett lån.

  • Kan jag ta ett billån även om bilaffären inte är helt spikad?

    Du kan absolut ansöka om billån innan affären är i hamn och gör hellre det i god tid. Blir affären sedan inte av kan ni alltid lösa lånet eller behålla pengarna tills ni hittar en bil att köpa.

  • Kan jag höja mitt befintliga privatlån?

    Ja, det går. Om du redan har ett privatlån hos oss och behöver låna mer kan du enkelt ansöka om det här på vår webbplats.

    • Gör en ny, helt vanlig låneansökan.
    • Fyll i dina uppgifter och ansök om det belopp du vill höja ditt lån med.
    • Beviljas din ansökan får du ange lånenumret för ditt befintliga lån.
    • När du signerat betalar vi ut det nya lånet till dig och bakar ihop det med ditt gamla lån.

    När allt är klart kommer du att ha ett nytt lån på totalbeloppet, räntan på ditt lån kan därför komma att ändras.

    Ansök om att höja ditt privatlån

  • Vart hittar jag mitt årsbesked?

    Ditt årsbesked finner du när du loggar in i Internetbanken med ett BankID.

  • Kan jag använda mitt nuvarande BankID hos er?

    Ja, om du har Mobilt BankID eller BankID på fil så kan du använda detta för att logga in på ikanobank.se.

  • Måste jag meddela er om jag byter adress?

    Du behöver inte meddela oss om du flyttar och byter folkbokföringsadress. De uppgifterna får vi in automatiskt.

  • Kan jag flytta alla mina konton till er?

    I dagsläget erbjuder vi inte helhetslösningar som din traditionella bank gör. Du kan välja att samla det mesta hos oss, men vi har inte lönekonton. Vi har som krav att man behåller sitt lönekonto på sin vanliga bank om man ska bli kund på Ikano Bank med sitt sparande. Vi erbjuder även billån och vanliga privatlån, men du kan inte ha ditt konto hos oss som du har ett bankkort kopplat till och kan betala räkningar via.

Kontakta oss om du behöver hjälp

Vi hjälper dig gärna att reda ut dina ekonomiska frågetecken. Om din fråga gäller ett pågående ärende eller om du behöver information om dina produkter hos oss kommer du behöva legitimera dig med BankID. Läs om fördelarna med BankID


Svarstider

Ställ en fråga - upp till 8 timmar
Chatt - oftast kort (helgfri vardag 09-17)
Telefon - kan tidvis vara längre

Öppettider

Måndag - Torsdag 09-20
Fredag 09-17
Lördag - Söndag 10-17

Välj om du vill skriva under med Mobilt BankID eller BankID på datorn

Läs igenom

Vi förstår att du bara vill bli klar, men du måste läsa följande dokument innan du kan skriva under din ansökan.
OBS. Öppnas i nytt fönster

Skriv under

Öppna BankID appen i din mobil eller surfplatta och knappa in din kod

Nu har du skrivit under!

    Vi behöver din medsökandes underskrift

    Välj hur du vill skriva under.

    Håll sökorden enkla. Du kan använd flera ord för att förfina din sökning.

    Om du inte hittar det du söker kan du prova att skriva nya sökord i sökfältet.