Bedrägeri

Har du blivit utsatt för bedrägeri? Tveka inte att kontakta oss för att spärra dina tjänster och starta en utredning.



Hjälp vid bedrägeri

Gör så här...

  • Om du som kund misstänker att du blivit utsatt för bedrägeri eller har förlorat ditt kort, kontakta oss omedelbart för att spärra dina tjänster och stämma av obehöriga transaktioner. Du ringer oss på telefonnummer 0476-88 000.
  • Våra handläggare kommer att påbörja en bedrägeriutredning och du kommer inte att hållas betalningsansvarig under vår utredningstid.
  • Vid bedrägeriärenden behöver du alltid göra en polisanmälan. Polisanmälan kan du göra direkt på polisens webbplats eller genom att ringa 114 14.

Skydda dig mot bedrägeri

Det finns flera saker du kan göra för att minska risken för bedrägeri. Exempelvis ska du inte lämna ut ditt konto- eller kreditkortsnummer, särskilt inte via internet eller telefon.

Läs mer på polisens webbplats

Kontakta oss

  • Ring oss
  • Skicka brev / handlingar

    Ikano Bank
    Bedrägeri
    Box 210 45
    200 21 Malmö

  • Ställ en fråga via e-post
Öppettider
Måndag-fredag 09:00-17:00

Vanliga frågor vid bedrägeri

  • Måste jag göra en polisanmälan?

    Ja, vid ett bedrägeriförsök behöver du göra en polisanmälan direkt på polisens webbplats eller genom att ringa 114 14.

  • Är det Ikano Bank som ringer?

    Om du blir uppringd och misstänker att du inte pratar med banken ska du alltid avsluta samtalet och ringa upp oss på 0476-88 000.