BankID

Vad är BankID?

BankID är en elektronisk identitetshandling som du kan använda för att identifiera dig via internet och för att signera uppgifter eller beställningar på Internet hos företag, organisationer och myndigheter. BankID finns även som Mobilt BankID. 

Om du väljer att hämta ut ditt BankID hos oss är det givetvis utan kostnad. I dagsläget kan du endast beställa BankID på fil hos oss och alltså inte Mobilt BankID. Det går bra att använda BankID och Mobilt BankID från andra banker.

För att beställa ett BankID hos oss krävs följande:

  • att du är myndig, har ett svenskt personnummer och är folkbokförd i Sverige.
  • att du har senaste version av Java installerat och aktiverat i din webbläsare.
  • att du har fått en rekommenderad pinkod från Ikano Bank.
  • att Ikano Bank har ditt mobiltelefonnummer och din e-postadress registrerad.

Skaffa BankID

Om du har skaffat BankID hos en annan bank, går det bra att använda det. Om du vill beställa BankID från oss kan du logga in och göra det på mina sidor. Vi kan tyvärr inte erbjuda Mobilt BankID utan endast BankID på fil.

Vill du veta mer om BankID?

På BankID:s hemsida finns du all information om BankID och hur det fungerar.

Besök Bankid.com

Hur spärrar jag ett BankID?

Behöver du spärra ditt BankID från oss kan du logga in här på banken och göra det. Vill du spärra ditt BankID via telefon ringer du Kundservice på telefonnummer 0476-88 000.

Inloggningsalternativ

Internetbanken

Mobilt BankID

BankID

Pinkod

Ikano Kort

Logga in Ikano Kort

Välj om du vill skriva under med Mobilt BankID eller BankID på datorn

Läs igenom

Vi förstår att du bara vill bli klar, men du måste läsa följande dokument innan du kan skriva under din ansökan.
OBS. Öppnas i nytt fönster

Skriv under

Öppna BankID appen i din mobil eller surfplatta och knappa in din kod

Nu har du skrivit under!

    Vi behöver din medsökandes underskrift

    Välj hur du vill skriva under.

    Håll sökorden enkla.

    Använd flera ord för att förfina din sökning.