Håll sökorden enkla. Du kan använd flera ord för att förfina din sökning.
Om du inte hittar det du söker kan du prova att skriva nya sökord i sökfältet.
Om du när du ansökte om ett lån hos oss fick information om att styrka din uppgivna inkomst, behöver du verifiera din inkomst via Tinks kontoinformationstjänst för att vi ska kunna bevilja ditt lån. Om du vill gå vidare och ta del av Tinks villkor, gå in på https://ikanobank.se/kundservice/verifiera. Där får du godkänna med BankID att Tink hämtar information från din bank och delar dina inkomstuppgifter med oss. Därefter inväntar du bara information kring ditt ärende från oss och detta skickar vi ut i ett SMS till telefonnumret som du angav i ansökan. Vanligtvis får du svar på din ansökan inom 24 timmar.
Om du har flera banker bör du alltid välja din huvudsakliga bank, alltså den bank där du har ditt lönekonto.
Tink är en kontoinformationstjänst godkänd av Finansinspektionen som möjliggör en digital inkomstverifiering vid kreditgivning. För att utnyttja tjänsten behöver du godkänna Tinks villkor och lämna ditt medgivande till att Tink hämtar information från din bank och delar dina inkomstuppgifter med oss.
Vi använder oss av Tink när vi inte har lyckats verifiera den inkomst du uppgivit i en låneansökan till oss genom våra vanliga processer. Du erbjuds då möjlighet att verifiera din inkomst genom Tinks digitala tjänst. På grund av hög risk för bedrägerier godtar inte banken verifiering av inkomst genom kopior av din lönespecifikation, kontoutdrag eller liknande.