Komplettera med inkomstuppgifter

Genom Tink kan du komplettera din ansökan med uppgifter från din bank

För att kunna slutföra din låneansökan behöver vi kompletterande uppgifter från din bank. Nedan ser du ett antal banker, välj den bank där du har ditt lönekonto för att påbörja verifieringen.

  • Hur fungerar Tink?

    Om du när du ansökte om ett lån hos oss fick information om att styrka din uppgivna inkomst, behöver du verifiera din inkomst via Tinks kontoinformationstjänst för att vi ska kunna bevilja ditt lån. Om du vill gå vidare och ta del av Tinks villkor, gå in på https://ikanobank.se/kundservice/verifiera. Där får du godkänna med BankID att Tink hämtar information från din bank och delar dina inkomstuppgifter med oss. Därefter inväntar du bara information kring ditt ärende från oss och detta skickar vi ut i ett SMS till telefonnumret som du angav i ansökan. Vanligtvis får du svar på din ansökan inom 24 timmar.

  • Om jag har fler än en bank, vilken ska jag välja när jag gör kontoutdraget?

    Om du har flera banker bör du alltid välja din huvudsakliga bank, alltså den bank där du har ditt lönekonto.

  • Vad är Tink?

    Tink är en kontoinformationstjänst godkänd av Finansinspektionen som möjliggör en digital inkomstverifiering vid kreditgivning. För att utnyttja tjänsten behöver du godkänna Tinks villkor och lämna ditt medgivande till att Tink hämtar information från din bank och delar dina inkomstuppgifter med oss.

  • Varför använder Ikano Bank Tink?

    Vi använder oss av Tink när vi inte har lyckats verifiera den inkomst du uppgivit i en låneansökan till oss genom våra vanliga processer. Du erbjuds då möjlighet att verifiera din inkomst genom Tinks digitala tjänst. På grund av hög risk för bedrägerier godtar inte banken verifiering av inkomst genom kopior av din lönespecifikation, kontoutdrag eller liknande.