Sen betalning

Vad behöver jag göra?

ikon nummer 1

Betala direkt
Betala in din skuld till de inbetalningsuppgifter som står på den senaste betalningspåminnelse eller faktura du fått från oss. Blir du osäker på vad som ska betalas eller har gjort en inbetalning nyligen är det alltid bra att ta kontakt med oss på 0476-88 180.

ikon nummer 2

Har du en försäkring för ditt lån eller kreditkort?
Om du har ett Betalskydd eller Låneskydd kan denna försäkring eventuellt hjälpa dig i din situation. Kontakta AXA för att starta ett försäkringsärende på AXAs webbplats eller genom att ringa 08-519 896 21

du kan betala av dina lån i snabbare takt

Tveka inte att ta kontakt med oss!
Vi finns här för att hjälpa dig. Därför ska du aldrig tveka att kontakta oss för att samtala om din situation.

Fått sms om att vi vill komma i kontakt med dig?

Är du sen med din betalning försöker vi nå dig via brev, telefon och skickar även sms. Vi vill komma i kontakt med dig för att prata om din situation och hitta en gemensam lösning för att hjälpa dig kunna betala din skuld.

Tänk på att det inte går att svara på våra sms. Vill du prata med oss ringer du till oss på telefon 0476-88 180.

Kontakta oss

Tveka aldrig att kontakta oss om du är sen med din betalning, vi kan oftast hitta en lösning tillsammans.


Öppettider

Måndag-fredag 09:00-17:00 
Lördag-söndag
Stängt
Avvikande öppettider

Vanliga frågor vid sen betalning

  • Brev från inkassobolag, varför?

    Om du har fått en faktura från ett inkassobolag betyder det att vi på Ikano Bank inte fått någon betalning från dig, trots flera påminnelser.

    Att du fått en faktura från inkassobolaget beror på något av följande:
    - Du har betalat din faktura för sent, trots påminnelser.
    - Du har betalat till fel OCR-nummer.
    - Du har inte betalat fakturorna överhuvudtaget.

  • Hur kan ni hjälpa mig med min situation?

    Beroende på hur din situation ser ut, så ser vi över vilken av våra lösningar som passar dig bäst:

    - Har du ett lån så kan vi titta på hur vi kan  lägga om det på en längre återbetalningstid för att hjälpa dig att minska månadskostnaden. 

    - Vet du att du kommer ha det tufft ekonomiskt ett par månader framöver så kan vi hjälpa dig med en betalplan under några månader.

    - Kanske är det endast denna månaden som det är tufft med minskad arbetsinkomst? Då kan vi se över hur vi hjälper dig på bästa sätt med ett lägre belopp att betala in.

  • Vad händer när min skuld skickats till inkasso?

    Först får du ett brev. Där informerar vi om att din skuld har gått vidare inkassobolaget och att du behöver betala fakturan från dem så fort som möjligt. Om inkassobolaget därefter inte får din betalning kan skulden komma att skickas vidare till Kronofogden.

Logga in

Just nu förekommer bedrägeriförsök där bedragare ringer och utger sig vara från Ikano Bank.
Var särskilt uppmärksam på samtal där bedragaren ringer och informerar om beviljat lån och ber dig att godkänna detta med Bank-ID. Observera att vi aldrig kommer kontakta dig och uppmana dig att lämna ut uppgifter till Bank-ID eller bankdosa. Kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0476- 88 000 om du blivit uppringd eller har ytterligare frågor.


Den 1 jan 2021 uppdaterar vi våra allmänna villkor.
De ändringar vi gör samt vilka produkter som berörs kan du läsa mer om här

Välj om du vill skriva under med Mobilt BankID eller BankID på datorn

Läs igenom

Vi förstår att du bara vill bli klar, men du måste läsa följande dokument innan du kan skriva under din ansökan.
OBS. Öppnas i nytt fönster

Skriv under

Öppna BankID appen i din mobil eller surfplatta och knappa in din kod

Nu har du skrivit under!

    Vi behöver din medsökandes underskrift

    Välj hur du vill skriva under.

    Håll sökorden enkla. Du kan använd flera ord för att förfina din sökning.

    Om du inte hittar det du söker kan du prova att skriva nya sökord i sökfältet.