Information om tillgänglighet för Preem Mastercard och Preem Privatkort
Preem Mastercard och Preem Privatkort är skapade för att kunna användas av så många som möjligt. Nedan beskriver vi bland annat hur dessa tjänster fungerar och hur tillgängliga de är, eventuella delar som kan vara svåra att använda och hur du kan framföra synpunkter.
Om tjänsterna
Allmän beskrivning av tjänsterna
Banken erbjuder kreditkorten Preem Mastercard och Preem Privatkort som ger kunden möjlighet att inom den avtalade kreditgränsen och över tid tillgängligt kreditutrymme genomföra köp och kontantuttag. Återbetalning till banken sker månadsvis per faktura, antingen i sin helhet eller genom delbetalning över tid, vilket medför ränta eller avgift. Preem Master ger bonuspoäng på alla köp och inkluderar en reseförsäkring.
En mer fullständig beskrivning av korten och de aktuella allmänna villkoren finns på:
https://www.preem.se/medlem-och-kort/preem-mastercard/
https://www.preem.se/medlem-och-kort/preem-privatkort/
Hur tjänsterna fungerar
Ansökningsprocess
- Ansökan sker digitalt via Preems webbplats.
- Du behöver kunna använda BankID för elektronisk identifiering och signering av digitalt avtal.
Kontohantering
- Konto och kort hanteras via Mina sidor på bankens webbplats eller via appen Ikano Kort, vilket inkluderar exempelvis åtkomst till saldo och transaktionsinformation. På Mina sidor finns även möjlighet att spärra kortet samt beställa ett nytt kort. Aktivering av Preem Mastercard sker också via Mina sidor. Aktivering av Preem Privatkort sker genom instruktion som skickas per rekommenderad post.
- BankID krävs för att kunna logga in på Mina sidor och hantera sitt konto och kort.
- Du kan få hjälp med kontohantering via meddelanden på Mina sidor samt via telefon.
Produkter som ingår i tjänsterna
- Kortet är ett fysiskt kort.
- BankID krävs för att genomföra säkra betalningar.
- Pinkoden, kreditkortet och därmed hörande instruktioner skickas via post.
Kundservice
- Kundservice kan kontaktas via meddelanden på Mina sidor samt via telefon.
- Identifiering med BankID krävs för att kunna hantera konto via telefon.