Information om tillgänglighet för Visa-kort kopplade till bilmärkena Audi, SEAT, Volkswagen och ŠKODA
Visa-kreditkorten kopplade till bilmärkena Audi, SEAT, Volkswagen och ŠKODA är skapade för att kunna användas av så många som möjligt. Nedan beskriver vi bland annat hur tjänsterna fungerar och hur tillgängliga de är, eventuella delar som kan vara svåra att använda och hur du kan framföra synpunkter.
Om tjänsterna
Allmän beskrivning av tjänsterna
Banken erbjuder kreditkorten AudiKort Visa, SEAT kortet Visa, Volkswagenkortet Visa och SKODA kortet Visa som ger kunden möjlighet att inom den avtalade kreditgränsen och över tid tillgängligt kreditutrymme genomföra köp och kontantuttag. Återbetalning till banken sker månadsvis per faktura, antingen i sin helhet eller genom delbetalning över tid, med eller utan ränta.
En mer fullständig beskrivning av respektive kort och aktuella allmänna villkor finns på respektive webbplats enligt nedan:
https://www.audi.se/sv/kopa-aga/service-tillbehor/audikort-visa/
https://www.seat.se/shopping-tools/seat-kortet
https://www.volkswagen.se/sv/aga-en-vw/volkswagenkortet.html
https://www.skoda.se/aga-bil/mer-om-skoda-kortet
Hur tjänsterna fungerar
Ansökningsprocess
- Ansökan sker digitalt och nås via respektive bilmärkes webbplats.
- Du behöver kunna använda BankID för elektronisk identifiering och signering av avtalet.
Kontohantering
- Du hanterar ditt konto och kort via Mina sidor på bankens webbplats eller appen Ikano Kort, vilket inkluderar åtkomst till exempelvis saldo och transaktioner och fakturainformation. På Mina sidor finns även möjlighet att aktivera och spärra kortet samt beställa nytt kort.
- BankID-krävs för att kunna logga in på Mina sidor och appen Ikano Kort.
- Du kan få hjälp med kontohantering via meddelanden på Mina sidor samt via telefon.
Produkter som ingår i tjänsterna
- Kortet är ett fysiskt kort.
- Kortet kan aktiveras, spärras och ersättningskort kan beställas via Mina sidor.
- BankID krävs för att kunna genomföra säkra betalningar.
- Pinkoden, kreditkortet och därmed hörande instruktioner skickas via post.
Kundservice
- Kundservice kan kontaktas via meddelanden när kunden är inloggad på Mina sidor samt via telefon.
- Identifiering med BankID krävs för att kunna hantera sitt konto via telefon.