Information om tillgänglighet för Konsumentkredit
Nedan beskriver vi bland annat hur tjänsten fungerar och hur tillgänglig den är, eventuella delar som kan vara svåra att använda och hur du kan framföra synpunkter.
Nedan beskriver vi bland annat hur tjänsten fungerar och hur tillgänglig den är, eventuella delar som kan vara svåra att använda och hur du kan framföra synpunkter.
Konsumentkredit är ett samlingsnamn för tidigare privatlån via Konsumentkredit samt Nordnet Privatlån, Nordnet Konsumentlån, Nordnet Flexlån, och Nordnet Personallån. Lånet kan användas till valfritt ändamål och kräver ingen säkerhet. Lånet är ett så kallat annuitetslån vilket innebär att samma totala belopp betalas av på lånet varje månad. Betalning av lånet kan göras via autogiro, vilket innebär att betalningarna dras från kundens bankkonto automatiskt varje månad, eller faktura. Det finns även möjlighet att göra extra inbetalningar när som helst, utan extra kostnad.
En fullständig beskrivning av Konsumentkredit samt de aktuella villkoren finns tillgängliga på: https://konsumentkredit.se/
Vi arbetar med att se över tjänstens tillgänglighet. Du som använder tangentbordsnavigering eller hjälpmedel såsom skärmläsare, eller har kognitiva eller motoriska svårigheter, kan ha svårigheter med vissa delar.
Vi bedömer att tjänsten delvis är förenlig med kraven enligt enligt tillgänglighetsstandarden EN 301 549. EN 301 549 är en europeisk standard med tillgänglighetskrav för informations- och kommunikationsteknik (IKT).
Tillgänglighet är en del av våra processer för att designa, utveckla och tillhandahålla tjänster. Tillgängligheten för tjänsterna granskas regelbundet.
Denna information publicerades den 4 juli 2025.
Datum tidigare version:
Beskrivning av uppdateringen:
Tidigare version PDF:
Om du behöver ta del av innehåll i tjänsten som inte är tillgängligt för dig, på sätt som inte beskrivs ovan, kan du kontakta oss på följande sätt:
Vi arbetar ständigt för att alla ska få en så bra upplevelse som möjligt av oss och våra tjänster. Vi välkomnar dina synpunkter om tillgängligheten i vår tjänst så att vi kan göra vårt bästa för att hantera dem:
Tänk på att vid kommunikation via e-post inte inkludera känslig information, som exempelvis kortnummer, hälsorelaterad information, kredituppgifter eller annan konfidentiell information.
Upplever du att du inte får gehör för dina synpunkter hos kundservice kan du lämna ett klagomål så som beskrivs på https://konsumentkredit.se/klagomal. Det kan ta 14 dagar innan du får något svar. Du kan även kontakta tillsynsmyndigheten för tillgänglighet inom banktjänster och e-handelstjänster enligt nedan.
Post- och Telestyrelsen (PTS)
Postadress: Box 6101, 102 32 Stockholm
E-post: tillganglighetslagen@pts.se
Telefon: 08-678 55 00
För mer information om tillsynsmyndigheten och deras klagomålshantering, besök www.pts.se/digital-inkludering/lagen-om-vissa-produkters-och-tjansters-tillganglighet.