Ikano Bank väljer Capgemini

Malmö, torsdag 6 april 2017

Ikano Bank väljer Capgemini som partner för att stärka IT- kapacitet och stödja bankens tillväxtstrategi.

Ikano Bank har beslutat att inleda ett djupgående partnerskap* med IT-partnern Capgemini. Ikano Bank har en ambitiös tillväxtstrategi och Capgemeni kommer att stärka bankens IT-kapacitet med kostnadseffektiva tjänster och stödja den digitala omställningen av bankens erbjudande. Partnerskapet innebär även att medarbetare på Ikano Banks IT-avdelning kommer att gå över till Capgemini.

– Capgemini kommer hjälpa oss att växa. De har rätt balans mellan lokal och global teknisk kunskap. De erbjuder en kostnadseffektiv och innovativ lösning för att stärka vår IT-kapacitet och för att skynda på vår digitala utveckling . Deras företagskultur passar också våra berörda medarbetare på ett bra sätt, säger Stefan Nyrinder, CEO på Ikano Bank.

– Vi är mycket glada för att Ikano Bank har valt oss som partner på deras omställningsresa för sin digitala affär säger Anil Agarwal, Deputy CEO på Capgemini Sverige AB “Vi kommer att arbeta tillsammans för att skapa en IT-arkitektur som kommer att hjälpa Ikano Bank till att bli framtidens bästa digitala bank, säger Agarwal.

*Villkorat av godkännande från Finansinspektionen

Ikano Bank presskontakt
Stefan Nyrinder, CEO
Tel +46 0705-86 84 14
Stefan.Nyrinder@ikano.se

Om Ikano Bank
Ikano Bank erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder. Ikano Bank finns i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland samt Österrike och ingår i Ikanogruppens verksamhetsområde Finans. www.ikanobank.com

Om Ikano
Ikano är en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, försäkring, bostad och detaljhandel. Ikanogruppen grundades 1988 och ägs av familjen Kamprad. Mer information hittar du på www.ikanogroup.com.

Ladda ner pressreleasen som pdf