Solid Försäkringar och Ikano i samarbete

2011-10-31

Solid Försäkringar har tecknat avtal med Ikano Bank. Detta innebär att Solid Försäkringar kommer förmedla Ikano vägassistansförsäkring.

Avtalet innebär att Solid Försäkringar är försäkringsgivare för Ikanos assistansförsäkring som tecknas av Ikanos kunder. Vi vill att våra kunder ska vara trygga och säkra. Solid Försäkringar har stor kompetens och lång erfarenhet i branschen. Därför vill vi med hjälp av Solid Försäkringar erbjuda våra kunder en vägassistansförsäkring som fungerar i deras vardag, säger Jacob Nygren, Ikano Bank.

Assistansens omfattning innefattar tekniskt fel samt punktering i Sverige. Syfte är att ta fordonet till närmaste verkstad för reparation. Om det tar lång tid att reparera bilen täcker försäkringen ersättning för hotell, hyrbil eller hemresa. Det finns flertalet olika incidenter som man kan hamna i och därmed bli stående vid vägkanten. Hur många har egentligen ett reservdäck i bilen eller ens kunskapen om hur man byter det? Ikano assistansförsäkring riktar sig till de människor som vill undvika denna typ av missöde och slippa oroa sig över det om det skulle inträffa, säger Marcus Tillberg, Försäljningschef Solid Försäkringar. Försäkringen erbjuds via Ikanos hemsida, i samband med fakturautskick samt i övrig kommunikation med sina kunder. Vägassistansförsäkringen är en valbar och frivillig försäkring speciellt utformad för Ikanos kunder.