"Vi erbjuder möjligheten att se över månadskostnaderna - ofta kan vi göra skillnad."
Jasmin Sudic, lånehandläggare på Ikano Bank, jobbar dagligen med att erbjuda lösningar som kan göra skillnad i kundernas vardag. Här berättar han om hur vi kan bidra till en hållbar privatekonomi och vad han tror gör våra kunder så nöjda.
Hur tycker du att Ikano Bank jobbar för en hållbar privatekonomi?
Vårt mål är att alltid presentera ett erbjudande på bästa möjliga sätt så att kunden får en ärlig bild av vad det är för avtal de tecknar. För allas trygghet behöver vi också säkerställa att vi tar in rätt information om kundens ekonomi inför ett erbjudande så att kunden fortsätter ha god betalningsförmåga under hela återbetalningstiden. Sedan tycker jag att rak amortering som vi erbjuder är en schysst återbetalningsmodell där kunden betalar av på lånet från första månaden.
Vi tycker inte heller att du ska ha ditt lån längre än du behöver, så om det är så att du har fått lite extra pengar från exempelvis en bilförsäljning så har du alltid möjlighet att lösa lånet i förtid utan några extra avgifter.
Det kan vara svårt att hinna se över sin situation själv.
Hur bidrar du till att göra skillnad för Ikano Banks kunder?
Den största skillnaden vi kan ge kunderna i vardagen är att vi kan erbjuda möjligheten att se över deras befintliga lån och krediter. Mycket händer och vardagen rullar på, då kan det vara svårt att hinna se över sin situation själv.