Har du frågor om hur COVID-19 påverkar ditt lån, kreditkort eller sparkonto?

Många hör av sig till oss med frågor i anslutning till COVID-19. På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren. 

Du är alltid välkommen att kontakta oss genom att ringa 0476-88 000, mån-tors 9-20, fre 9-17, lör-sön 10-17.

Frågor som inte är relaterade till COVID-19 hittar du på vår Kundservice-sida 

 
Hälsningar

Ikano Bank

Vanliga frågor och svar

  • Är det fortfarande möjligt att ansöka om lån?
    Ja, låneansökningar påverkas inte på något sätt. Handläggningstiden av ditt ärende kan dock vara något förlängd.
  • Är det fortfarande möjligt att ansöka om kreditkort?
    Ja, du kan fortfarande ansöka om ett kreditkort och använda det som vanligt. Hantering av din ansökan kan dock vara något fördröjd.
  • Kan jag använda mitt kreditkort som vanligt?
    Ja, du kan använda ditt kreditkort precis som vanligt. Din månadsrabatt gäller även för köp online.
  • Kan jag fortfarande öppna sparkonto?
    Ja, ansökan av sparkonto påverkas inte på något sätt. Handläggningstiden av ditt ärende kan dock vara något förlängd. För snabbare hantering ansök digitalt och signera med BankID.
  • Kan jag fortfarande göra överföringar till och från mina sparkonton?
    Ja, villkoren på dina sparkonton gäller precis som tidigare. Detta gör du på Mina sidor under fliken ”överföra”.
  • Vad händer om jag får svårt att betala?
    Beroende på hur din situation ser ut, så ser vi över vilken av våra lösningar som passar dig bäst:

    - Har du ett lån så kan vi titta på hur vi kan  lägga om det på en längre återbetalningstid för att hjälpa dig att minska månadskostnaden.
    - Vet du att du kommer ha det tufft ekonomiskt ett par månader framöver så kan vi hjälpa dig med en betalplan under några månader.
    - Kanske är det endast denna månaden som det är tufft med minskad arbetsinkomst? Då kan vi se över hur vi hjälper dig på bästa sätt med ett lägre belopp att betala in.

  • Hur fungerar försäkringarna låneskydd och betalskydd?
    Läs allt om hur låneskydd fungerar här
    Läs allt om hur betalskydd för kreditkort fungerar här

    På dessa sidor kan du läsa om vad försäkringarna innefattar. Du som inte har försäkringen sedan tidigare kan läsa om hur du tecknar den. Du som har försäkringen kan t ex läsa om hur du går tillväga om du behöver ansöka om ersättning.

  • Har Ikano Bank vidtagit några försiktighetsåtgärder i förhållande till COVID-19?
    Precis som många andra företag arbetar flera av våra medarbetare hemifrån, där det är möjligt. Vår Kundservice är bemannad och tillgänglig för att svara på dina frågor. Det kan dock hända att vi har något längre svarstider än vanligt.
  • Hur kontaktar jag Ikano Bank?
    Ring vår Kundservice på tel 0476-88 000, mån-tors 9-20, fre 9-17, lör-sön 10-17. Det kan hända att vi har något längre svarstider än vanligt, vi beklagar detta.

Logga in

Välj om du vill skriva under med Mobilt BankID eller BankID på datorn

Läs igenom

Vi förstår att du bara vill bli klar, men du måste läsa följande dokument innan du kan skriva under din ansökan.
OBS. Öppnas i nytt fönster

Skriv under

Öppna BankID appen i din mobil eller surfplatta och knappa in din kod

Nu har du skrivit under!

    Vi behöver din medsökandes underskrift

    Välj hur du vill skriva under.

    Håll sökorden enkla. Du kan använd flera ord för att förfina din sökning.

    Om du inte hittar det du söker kan du prova att skriva nya sökord i sökfältet.