Leasa kontorsutrustning till ditt företag

– Smidig finansiering med Ikano Bank

kontorsmöbler bord och stolar
Leasingkalkylator
Räkna på en ungefärlig månadskostnad på objektet du vill leasa. Samtliga belopp anges exklusive moms.
Det uppskattade marknadsvärdet när leasingperioden är slut.

Månadskostnad

Leasingavgiften debiteras månadsvis i förskott. Denna kalkyl är bara en uppskattning av den månadskostnad som kan komma att gälla för ditt leasingupplägg. Kalkylen är baserad på information som var tillgänglig vid tiden för dess utförande rörande bland annat avtalslängd, inköpspris och restvärde, och den slutliga offerten kan därför komma att se annorlunda ut än kalkylen. Kalkylen är inte en bindande offert från Ikano Banks sida.

Vill du leasa kontorsutrustning? 

Prata med våra duktiga Specialister

010 - 214 63 80

saljare.leasing@ikano.se


Redan kund?

Support för dig som leasar

Telefon: 08 - 514 203 20

E-post: kundsupport@ikano.se

 

Partnersupport

Telefon: 08 - 514 203 10

E-post: partnersupport@ikano.se

 

Vill du bli kontaktad?

Fyll i dina uppgifter nedan så tar någon av våra kunniga specialister kontakt med dig inom en arbetsdag.
Du kan också ringa: 010 - 214 63 80

Offert

 

 

 

 

 

Success

Vi har nu tagit emot dina kontaktuppgifter och kommer att kontakta dig så fort vi kan :)

Leasing förenklar din vardag

Att leasa eller hyra utrustning till ditt företag genom Ikano Bank är enkelt, tryggt och har många fördelar:

  • Du betalar för nyttjandet, inte ägandet.
  • Du behåller din likviditet.
  • Du förenklar din bokföring och budgetering. 

thumbs_up

Smidig företagsleasing av kontorsutrustning 

Leasing är ett bra alternativ för kontorsutrustning och annan utrustning med betydande andrahandsvärde som du vill fortsätta använda efter att leasingtiden löpt ut. Du kan då köpa loss utrustningen, hitta en annan köpare eller förlänga ditt leasingavtal
Fördelar med leasing:

  • Du bibehåller din likviditet även vid större investeringar.
  • Du bibehåller ditt låneutrymme till investeringar i kärnverksamhen.

 

Så här funkar leasing av utrustning

 

Trygg finansiering med Ikano Bank

Som entreprenör är det många saker som ska falla på plats för att bygga ett framgångsrikt företag. På Ikano Bank vill vi hjälpa till med det vi kan bäst – finansiering med schyssta villkor. Oavsett om du är i behov av enstaka utrustning som kostar mycket i inköp eller om du behöver finansiera kontorsutrustning till ett helt kontor kan företagsleasing av utrustningen vara rätt för dig. 

 

Värdet av att leasa kontorets utrustning

När du leasar kontorsutrustning – hårdvaror som skrivare och projektor eller annan kontorsutrustning som whiteboards och dokumentförstörare – betalar du en summa varje månad istället för att behöva lägga ut alla pengar direkt när du skaffar utrustningen. Det bidrar till jämnare kassaflöde och möjliggör investeringar i kontorsutrustning som du kanske annars inte skulle ha möjlighet att köpa in på egen hand.

När leasingperioden går ut kan du köpa loss kontorsutrustningen och har på så sätt möjliggjort nyttjandet från dag ett, men betalningen har skett över tid.

 

Varför leasa kontorsutrustningen?

Inköp av kontorsutrustning blir snabbt en stor post på företagets balansräkning, och kan påverka kassaflödet negativt. Därför är det bra att se över om leasing av kontorsutrustning passar bättre för ditt företag. Oavsett om du behöver kontorsutrustning till en stor eller ett liten verksamhet så erbjuder vi personliga leasingupplägg så att du kan investera i det företaget behöver för sin tillväxt. 

Vi på Ikano Bank har dessutom lång erfarenhet av företagsleasing och är vana vid att anpassa finansieringen efter våra kunders unika förutsättningar. Du kan finansiera både företagets kontorsutrustning och kontorsmöbler genom leasing hos oss.

Vi leasar ut det mesta ditt företag kan behöva för kontoret, till exempel:

Leasa kontorsmöbler

Kontorsmöbler

 

Leasa robotdammsugare

Robotdammsugare

 

Hyr kaffemaskin

Kaffemaskin

 

Leasa varuautomat

Varuautomat

Leasa butiksinredning

Butiksinredning

Leasa städmaskin

Städmaskin

Så leasar du kontorsutrustning med Ikano Bank

Leasing av kontorsutrustning med Ikano Bank fungerar så här:
  1. Kontakta oss
    Hör av dig till oss när du vill leasa kontorsutrustning.
  2. Berätta vilken kontorsutrustning du vill leasa
    Vet du exakt vad du vill ha eller önskar du råd från våra leasingspecialister. Vet du exakt vad du vill ha eller önskar du råd från våra leasingspecialister.
  3. Bestäm vilken avtalstid du önskar
    Beroende på vilken kontorsutrustning du behöver så kan en leasingperiod på 2-5 år  vara aktuell.
  4. Teckna avtal
    Vi tecknar avtal och under avtalstiden betalar du en förutsägbar månadskostnad till oss.
  5. Använd din kontorsutrustning Under leasingperioden använder du utrustningen som vanligt. Efter perioden kan du köpa loss den eller anvisa en annan företagare.


Välkommen till Ikano Bank – vi hjälper dig att utveckla ditt företag i rätt riktning! Kontakta oss så hjälper vi dig att välja rätt finansieringslösning för din verksamhet.

Vanliga frågor om att leasa kontorsutrustning

  • Är kontorsutrustningen försäkrad under leasingperioden?

    Du behöver teckna en försäkring som gäller under leasingperioden. Vi erbjuder en allriskförsäkring till våra leasingtagare, men du kan också teckna en försäkring någon annanstans.

  • Vad krävs för att leasa kontorsutrustning via Ikano Bank?

    Endast registrerade företag kan leasa kontorsutrustning via Ikano Bank. Vi skräddarsyr offerten efter verksamhetens behov.

  • Vilken kontorsutrustning kan jag leasa?

    Du kan leasa den kontorsutrustning som passar din verksamhet –  allt från skrivare till kontorsmöblemang. Kontakta oss så berättar vi mer.

meeting

Ikano Bank - den schyssta leasingpartnern

Ikano Bank var ursprungligen en del av IKEA, men är sedan 1988 del av en separat företagsgrupp som idag ägs av familjen Kamprad. Vårt  entreprenöriella arv från detaljhandeln gör att vi verkligen förstår behovet av flexibilitet, snabbhet och trygghet. Hos Ikano Bank får du som själv är entreprenör schyssta villkor, korta beslutsvägar och transparens. Vårt arv har också lärt oss värdet av bra kundrelationer, och vi värnar om dina kunder och din relation till dem lika mycket som du själv gör. 
 

thumbs_up

Schyssta villkor och korta
beslutsvägar

caring

Tar hand om dina kunder
lika väl som du gör

handshake

Skräddarsydda och
personliga upplägg

loan_orange

Kostnadseffektiva lösningar

Våra kunniga specialister på företagsleasing står beredda att hjälpa dig att växa din affär

Kontakta oss

.
.
.

Chatta med oss

Chattar...

.
.
.