Välj mellan hyra och funktionshyra
Med Ikano Bank som finansieringspartner kan du välja mellan två typer av hyra – dels ‘vanlig’ hyra, dels så kallad funktionshyra. Vi samarbetar med trygga leverantörer som tillhandahåller moderna varuautomater av hög kvalitet.
Vid vanlig hyra betalar du en förutbestämd månadsavgift för nyttjandet av maskinen. Kostnaden avser bara själva hyran av varuautomaten. Installation, service och eventuella reparationer under hyresavtalets löptid betalas separat.
Vill du ha en smidig paketlösning, i vilken både hyreskostnad, installation och service är inkluderat, finns vår funktionshyra som ett utmärkt alternativ. Precis som vid vanlig hyra betalar du för nyttjandet av varuautomaten och den funktion den erbjuder, men här slipper du betala extra för att få automaten installerad. Din månadskostnad inkluderar även ett komplett serviceavtal med leverantören och vid behov kostnader för reparationer. Upplägget är smidigt, bekymmersfritt och kostnadseffektivt.
Fördelar med att hyra varuautomat genom Ikano Bank
- Bra alternativ när du enbart är intresserad av funktionen som en varuautomat tillför.
- Förutsägbar månadskostnad förenklar både bokföring och budgetering.
- Vi samarbetar med trygga leverantörer av högkvalitativa, moderna varuautomater.
- Lätt att byta ut maskinen mot en ny modell efter avslutad hyresperiod.
- Möjlighet att välja funktionshyra för en bekväm helhetslösning med såväl hyra som installation och serviceavtal inkluderat.
Så fungerar det – hyresprocessen i 4 enkla steg
- Ansök om hyra
Kontakta någon av våra säljare för att ansöka om hyra av varuautomat – antingen via formuläret på vår hemsida, eller genom att ringa eller maila oss. Du kan ansöka om hyra av en varuautomat du redan hittat, eller få hjälp av oss att hitta ett lämpligt objekt från någon av de leverantörer vi samarbetar med.
- Teckna hyresavtal
Vi tar fram ett förslag på avtal för hyra av varuautomaten. Vill du ha funktionshyra tecknas även ett serviceavtal med leverantören av utrustningen. Vi gör också en manuell kreditupplysning av ditt företag.
- Ikano Bank köper in varuautomaten
Efter ingånget avtal köper vi in varuautomaten från anvisad leverantör och ser till att den levereras till ditt företag. Hyresperioden startar när du fått objektet levererat.
- Smidig samlingsfaktura
För att underlätta för dig som kund tar Ikano Bank hand om faktureringen för hyran såväl som serviceavtalet för leverantörens räkning (vid funktionshyra). På detta sätt får du all fakturering vid ett tillfälle.
Efter avtalets slut
När hyresavtalet löper ut kan du välja mellan att förlänga avtalet, eller byta ut din varuautomat mot en ny modell och teckna ett nytt hyresavtal. Antingen med vanlig hyra eller funktionshyra. Vi hjälper dig att hitta en lösning som passar ditt företag – alltid med flexibla och schyssta villkor.
Kan man leasa varuautomat via Ikano Bank?
Ikano Bank erbjuder endast hyra och funktionshyra av varuautomater eftersom det är mest fördelaktigt för dig som kund. Vid leasing ställs krav på att du garanterar varuautomatens restvärde efter avslutad leasingperiod – antingen genom att köpa loss maskinen eller anvisa en annan köpare. Eftersom det främst är funktionen man vill åt med en varuautomat är själva ägandet sällan attraktivt.
Vid hyra och funktionshyra lämnar du bara tillbaka maskinen efter avtalets slut, utan krav på att lösa något restvärde.
Kontakta oss för ett kostnadsfritt förslag
Vill du veta mer om hur det fungerar att hyra en varuautomat genom Ikano Bank, eller vill du ha ett färdigt prisförslag på hyra? Kontakta någon av våra säljare så hjälper vi dig.