Frågor & Svar
Villkorsändring 2021-11-01
2021-11-01 genomför Ikano Bank en villkorsändring för produkten IKEA DELBETALA. På denna sida har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna.
2021-11-01 genomför Ikano Bank en villkorsändring för produkten IKEA DELBETALA. På denna sida har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna.
Ett tillgodohavande kan uppstå när du har gjort en inbetalning som är större än din aktuella skuld du har på kortet.
Sparräntan är den ersättning vi betalar ut till dig som kund när du sparar dina pengar hos oss (upp till 25 000kr).
Den fullständiga versionen av de nya villkoren finns tillgänglig på sidan "Villkorsändringar, IKEA DELBETALA" >>
Villkorsförändringen träder i kraft 2021-11-01. Alla berörda kunder kommer att få information i god tid.
Då IKEA DELBETALA är en kontokredit vars huvudsakliga syfte är att erbjuda finansiering av dina köp på IKEA, har vi beslutat att sluta erbjuda sparränta på innestående tillgodohavande.
Ditt tillgodosaldo finns tillgängligt på ditt IKEA DELBETALA kort även efter villkorsförändringen 2021-11-01. När villkorsförändringen trätt i kraft kommer det inte utgå någon sparränta på tillgodohavande på kontot.
Vi har förståelse för att det ibland kan vara nödvändigt med en tillfällig överinbetalning. Sådan kommer därför även fortsättningsvis att tillåtas, men i den mån det är nödvändigt för att vi ska kunna uppfylla våra förpliktelser enligt lag förbehåller vi oss rätten att från tid till annan göra en återbetalning på eventuellt tillgodohavande på kontot.
För att göra ett köp på IKEA - online eller i varuhus – kan du använda ditt digitala kort eller fysiska IKEA DELBETALA kort. Kort och saldo nås genom att logga in med BankID på sidan ikanobank.se/mittkort
Utbetalning görs lättast via vårt digitala formulär, läs mer och registrera ditt ärende via vår självbetjäningstjänst.
Kontakta Ikano Bank kundservice på tel 0476-64 64 00 så skickar vi hem en pappersblankett till dig.
Aktuellt tillgodosaldo hittar du via ditt digitala kort alternativt på Mina sidor.
Ja, du kommer även fortsättningsvis kunna göra en tillfällig överinbetalning på ditt IKEA DELBETALA kort, men i den mån det är nödvändigt för att vi ska kunna uppfylla våra förpliktelser enligt lag förbehåller vi oss rätten att från tid till annan göra en återbetalning på eventuellt tillgodohavande på kontot.
På ikanobank.se/spara kan du läsa mer om de olika sparformer som Ikano Bank erbjuder.
Ja, vi kan göra en kontoöverföring efter särskild prövning till ett föranmält mottagarkonto som tillhör dig som kontohavare. Kontakta Ikano Bank kundservice på tel 0476-64 64 00 så hjälper vi dig.
Nej, du kommer endast att kunna göra en kontoöverföring till ett konto som tillhör dig.
Kontakta Ikano Bank kundservice på tel 0476-64 64 00 så hjälper vi dig. Vänligen ha ditt BankID redo.