Det verkar som att du använder en webbläsare som vi inte har stöd för. Vissa funktioner kanske inte fungerar som förväntat.
Ikano Bank

Villkorsändringar, Ikano Personalkort

På denna sida presenterar Ikano Bank de justeringar och ändringar som genomförts gällande Allmänna Villkor för produkten Ikano Personalkort fr.o.m. 2021. Du som inte vill acceptera de nya allmänna villkoren, har rätt att med omedelbar verkan och utan tillkommande kostnad säga upp avtalet.

 

DATUM

VILLKORSÄNDRING

PDF, LÄNK

 
2023-03-15
  • Införande av dröjsmålsränta samt förändring av de avgifter som tas ut i samband med en för låg eller försenad inbetalning. Detta innefattar bland annat att vi inför en påminnelseavgift för skriftlig betalningspåminnelse.
  • Justering avseende var du hittar information om hur vi behandlar personuppgifter.
  • Uppdatering av villkoren för hur vi kan komma att kommunicera med dig som kund.
  • Förtydligande information om tillvägagångssätt och förutsättningar vid tvisteprövning utanför domstol.
  • Diverse redaktionella och språkliga justeringar.
    (Publicerat 2023-01-05)
 

Brev villkorsändring

Villkor 2023-03-15

 2022-08-31
  • Förändring i användarvillkor för Mina Sidor                                                                                                                                                                                                                                                              (Publicerat 2022-07-04)

Användarvillkor Mina Sidor,
2022-08-31
2022-01-01
  •  Inför ett poängsystem
  • Ta bort månadsrabatterna
  • Förtydligar reseförsäkringsinformationen

    (Publicerat 2021-10-12)

 FAQ

Brev villkorsändring

Villkor 2022-01-01

2021-04-19

  • Uppdaterar våra allmänna villkor pga en ny EU lagstiftning gällande valutakonvertering (EU förordning 2019/518).

(Publicerat 2021-02-19)                    

Villkorsändring 2021-04-19.pdf

2021-01-01
  • Ersättningsbeloppet i den statliga insättningsgarantin höjs från den 1 januari från 950 000 kr till 1 050 000 kr.
  • Klagomålsansvarig inom Ikano Bank byter namn till Kundombudsman.
  • Datainspektionen byter namn till Integritetsskyddsmyndigheten, IMY.
  • Banken förtydligar kunds relationer till tredjeparts- leverantör av kontoinformationstjänster som fristående från avtalet med banken.

(Publicerat 2020-11-01)