Håll sökorden enkla. Du kan använd flera ord för att förfina din sökning.
Om du inte hittar det du söker kan du prova att skriva nya sökord i sökfältet.
Kontakta i första hand vår kundservice. Ofta kan missförstånd rätas ut genom en ny kontakt.
Kundtjänst Privat
Ikano Bank AB (publ)
Box 210 66
200 21 Malmö
klagomalprivat@ikano.se
0476-88 000.
Upplever du att du inte får gehör för dina synpunkter hos handläggare på kundservice kan du i andra hand begära att få kontakta dennes chef.
Om du inte är nöjd med de beslut du har fått och vill ompröva ditt ärende, kan du kontakta Ikano Banks Kundombudsman Detta kan du göra direkt via nedan kontaktuppgifter eller i samtal med kundservice begära att din begäran om omprövning överlämnas till Kundombudsmannen. Beskriv vad du tycker är fel och vem du tidigare haft kontakt med i ditt ärende när du kontaktar Ikano Banks Kundombudsman.
Kundombudsman
Ikano Bank AB (publ)
Box 210 66
200 21 Malmö
kundombudsman@ikano.se
Om du efter omprövning av bankens Kundombudsman fortfarande inte är nöjd eller om du vill ha råd utanför Ikano Bank, kan du vända dig till följande instanser. Du kan självfallet vända dig till nedanstående instanser när du än önskar.
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se
ARN är en nämnd för alternativ tvistelösning mellan bolag och konsument i vissa frågor. Banken åtar sig att medverka i ARN:s behandling av tvisten. Om ditt ärende prövas av ARN och denna skulle finna att Ikano Banks beslut i frågan har varit felaktigt kommer banken att följa ARN:s beslut.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm, telefon 0200-22 58 00, www.konsumenternas.se
Konsumenternas Bank- och finansbyrå är en självständig rådgivningsbyrå som lämnar kostnadsfri vägledning till konsumenter i bank- och finansfrågor.
Allmän domstol
Du kan också vända dig till allmän domstol för att få ditt ärende prövat. www.domstol.se
Särskild information om avtal som du som konsument ingått med banken via Internetbanken
Kontohavare som har ingått ett avtal med banken via internetbanken och där det har uppstått en tvist som konsumenten inte har kunnat lösa med banken har rätt att vända sig till EU:s onlineplattform för tvistlösning: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Även om kontohavaren använder onlineplattformen när det gäller klagomål/tvister med banken kommer ärendet att skickas till Allmänna reklamationsnämnden för beslut. Mer information om tvistlösning online finns på www.konsumenteuropa.se.
Behandling av personuppgifter
Gäller ditt ärende behandling av personuppgifter kan du vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten, www.imy.se
Kontakta i första hand vår kundservice. Ofta kan missförstånd rätas ut genom en ny kontakt.
Kundtjänst Företag
Ikano Bank AB (publ)
Box 21066
200 21 Malmö
klagomalforetag@ikano.se
Leasing 08-514 203 20
Factoring 08-514 203 35
Ikea Business 0476-58 71 70.
Upplever du att du inte får gehör för dina synpunkter hos handläggaren på kundservice kan du i andra hand begära att få kontakta dennes chef.
Om du inte är nöjd med de beslut du har fått och vill ompröva ditt ärende, kan du kontakta Ikano Banks Kundombudsman Detta kan du göra direkt via nedan kontaktuppgifter eller i samtal med kundservice begära att din begäran om omprövning överlämnas till Kundombudsmannen. Beskriv vad du tycker är fel och vem du tidigare haft kontakt med i ditt ärende när du kontaktar Ikano Banks Kundombudsman.
Kundombudsman
Ikano Bank AB (publ)
Box 210 66
200 21 Malmö
kundombudsman@ikano.se
Om du efter omprövning av bankens Kundombudsman fortfarande inte är nöjd eller om du vill ha råd utanför Ikano Bank, kan du vända dig till följande instans. Du kan självfallet vända dig till nedanstående instans när du än önskar.
Allmän domstol
www.domstol.se