Välkommen till vår kundservice

Sök svar i vårt kundforum

Chansen är god att vi redan har svarat på din fråga. I vårt kundforum kan du läsa vad andra frågat och ställa nya frågor.

Vi kan av säkerhetsskäl bara svara på allmänna frågor kring våra produkter och tjänster i forumet. Har du specifika kundfrågor ber vi dig kontakta vår kundservice via telefon.

Vidare till vårt kundforum

  • Har jag fått ett bluff-mail?

    Jag har fått e-post som säger att mitt kreditkort har inaktiverats efter ett problem och för att lösa problemet så ska jag bekräfta mitt konto. Det står att det är från Ikano Bank. Är detta ett bluff-mail?

    Ja, det är ett bluff-mail. Så fyll inte i några uppgifter, tryck inte på några länkar, fyll inte i några fält. Släng bara mailet. Om du skulle få liknande mail där du ombeds fylla i liknande uppgifter ska du slänga det. Varken vi på Ikano Bank eller andra banker ber kunder om uppgifter via e-post.

  • Kan jag samla mina lån hos er?
  • Problem att logga in med BankID

    Jag har problem med att logga in med BankID/Mobilt BankID. Vad kan jag göra?

    Vi har satt ihop en lista med åtgärder som du kan testa om du har problem att logga in med BankID eller Mobilt BankID.

    Visa lista med åtgärder

    Om det fortfarande inte fungerar kan du kontakta oss på telefonnummer 0476 88 000 så hjälper vid dig.

  • Vad har ni för transaktionstider för sparkonton?

    Tidpunkten för när du lägger in en överföring påverkar när du har pengarna. Vid överföringar till konto i annan bank gäller normalt tiderna nedan. Tänk på att överföringen måste göras en bankdag.

    • Görs överföringen innan kl 09.00 är pengarna på kontot senast kl 12.30
    • Innan kl 11.30 = senast kl 15.05
    • Innan kl 14.00 = senast kl 17.30
    • Efter kl 14.00 = följande bankdag

Ikano Bank spärrtjänster

Telefontider

Mån - Tor 09.00 - 20.00
Fredag 09.00 - 17.00
Lör - Sön 10.00 - 17.00

TIPS! Om du ringer till oss är det oftast mindre telefonkö under eftermiddagar och helger.

Skicka e-post till oss

bank@ikano.se

VIKTIGT!
Tänk på att inte skriva några känsliga uppgifter om du mailar till oss, t.ex. personnummer eller kontonummer. Vi kan bara svara på allmänna frågor om våra tjänster via e-post p.g.a. banksekretessen. Om du har frågor om dina privata engagemang ber vi dig att ringa till oss.

Blanketter

Här har vi samlat blanketter för dig som lånar och sparar hos oss. Klicka på den blankett som du vill ladda ner, fyll i dem och posta till:

Ikano Bank, Box 21066, 200 21 Malmö

Så här loggar du in på banken

Du kommer enkelt och säkert åt internetbanken och telefonbanken med BankID eller Mobilt BankID. 

Om du har skaffat BankID eller Mobilt BankID hos en annan bank, går det bra att använda det. Om du vill beställa BankID på fil från oss kan du logga in och göra det på mina sidor.

Läs mer om BankID

Snart försvinner pinkoden

Vi kommer snart att ta bort möjligheten att logga in med pinkod. Istället använder du BankID eller Mobilt BankID.

Vi finns även på Facebook

Följ oss på Facebook för att få inspiration, tips och råd kring din privatekonomi. Du kan även ställa frågor till oss. Vi gillar genomtänkta beslut och vill hjälpa dig att göra din vardag enklare.

Besök vår facebooksida

Inloggningsalternativ

Internetbanken

Mobilt BankID

BankID

Pinkod

Ikano Kort

Logga in Ikano Kort

Välj om du vill skriva under med Mobilt BankID eller BankID på datorn

Läs igenom

Vi förstår att du bara vill bli klar, men du måste läsa följande dokument innan du kan skriva under din ansökan.
OBS. Öppnas i nytt fönster

Skriv under

Öppna BankID appen i din mobil eller surfplatta och knappa in din kod

Nu har du skrivit under!

    Vi behöver din medsökandes underskrift

    Välj hur du vill skriva under.

    Håll sökorden enkla.

    Använd flera ord för att förfina din sökning.