Verifiera dig i datorn

Väntar på verifiering... PressToOpenBankId
Tillbaka

Ange ditt personnummer

Verifiera dig i mobilen

Väntar på verifiering...
Tillbaka

Kreditkort

Kundservice

 

Vi hjälper dig gärna men du kan också hjälpa dig själv!

I många fall behöver du inte kontakta oss för att få svar på din fråga. Det här kan du göra helt själv genom att logga in:

  • Teckna betalskydd
  • Aktivera nytt kort
  • Spärra och beställa kort
  • Beställ pinkod
  • Avsluta kredit

Logga in

Vanliga frågor om kreditkort

  • Hur hittar jag mitt aktuella saldo?

    Logga in på Mina Sidor och klicka dig in på ditt kort. Där finner du ditt aktuella saldo, ser alla dina transaktioner (även reserverade köp) och betalningsinformation.

  • Kan man dela upp sin faktura?

    Med våra kreditkort har du alltid möjlighet att delbetala dina fakturor. När fakturan kommer betalar du helt enkelt in en valfri summa. Du kan som lägst betala in 5 % av din skuld, men minst 100 kr. På fakturan ser du tydligt vilket som är det lägsta beloppet att betala in. Du behöver endast betala ränta i de fall du väljer att delbetala.

    Det finns också möjlighet att betala enskilda köp utan ränta i upp till 12 månader. Mer information om hur det fungerar hittar du på Mina sidor.

  • När är brytdatum för fakturorna?

    Brytdatum för fakturorna infaller mellan den tredje och den sjunde i månaden. Transaktioner som görs efter brytdatum kommer med på nästkommande faktura (månaden efter). Man kan säga att med kortet kommer en betalningsfri period på ca 25-55 dagar. Logga in på Mina sidor för att se vilket datum som gäller för respektive månad.

  • Kostar det något att använda kortet utomlands?
  • Hur spärrar och beställer jag ett nytt kort?

    Om du blivit bestulen på ditt kort, tappat det eller misstänker att någon fått kännedom om din pinkod, ska du spärra det så fort som möjligt. Logga in på Mina sidor och klicka på "Spärra och beställ nytt kort". Detta gäller även om kortet blivit skadat eller slutat fungera. Du kan också ringa till Spärrservice via Ikano Bank på telefon 0476-88 000.

  • Vad är Betalskydd för något?

    Betalskydd är en försäkring som kan ersätta din utestående skuld på ditt kreditkort vid sjukskrivning på minst 50 % på grund av olycksfall eller sjukdom, ofrivillig arbetslöshet och dödsfall. Försäkringen kostar 0,75% av din aktuella skuld per månad, det vill säga 7,50 kr för varje 1 000 kr du har i kontoskuld.

    Kontakta kundservice för att lägga till Betalskydd eller gör det själv här:

    Teckna Betalskydd

  • Hur avslutar jag mitt kort?

    Du kan avsluta ditt kort genom att logga in på Mina Sidor och använda vårt självbetjäningsformulär. 

  • Jag har glömt min pinkod, vad gör jag?

    Har du glömt din pinkod kan du beställa en kopia på den via Mina Sidor. Logga in och klicka på "Beställ pinkod".

  • Var hittar jag mina årsbesked?

    Underlag för årsbesked redovisas på fakturan/kontoutdraget i januari månad.

  • Hur fungerar det att lägga om ett köp till räntefritt?

    Alla köp som överstiger 2 000 kr går att delbetala som räntefritt. Det betyder att du kan delbetala lite större enskilda köp utan att betala ränta. Istället betalar du en uppläggningsavgiftt på 195 kr. För att delbetala ett köp räntefritt loggar du in på Mina sidor och klickar på "Delbetala". Sedan väljer du om du vill delbetala ditt köp på 6 eller 12 månader.

  • Vad gör jag om jag har svårt att betala?
  • Kan jag betala mina fakturor via autogiro?

    Nej, men om du är ansluten till Kivra kan du få fakturan den vägen.

  • Finns det någon årsavgift på Ikano Kort?

    Nej, kortet har ingen årsavgift.

  • Finns det någon aviseringsavgift för Ikano Kort?

    Det utgår en administrationsavgift på 25 kr per faktura, oavsett om det är pappersfaktura eller Kivra.

Hittar du inte det du letar efter?

Vi hjälper dig gärna med alla frågor du har. Är du redan lån-, spar- eller kortkund kan du chatta med någon av våra handläggare.

Kontakta oss